torsdag 13 april 2017

Vårfint i krukorna inför påsk


I den vita delen av trädgården, på baksidan av huset, brukar vi ha ganska många krukor fyllda med vår- och sommarblommor. Eftersom krukorna står precis utanför vårt matrum och uterum ville jag plantera lite blommor i dem nu innan påsk, så att vi har något fint att titta på när vi ska träffas och äta under påskhelgen. 


På framsidan har vi ett soldäck i anslutning till poolen och ytterdörren. Där brukar vi ha en kruka på bänken vid ytterdörren och sedan några krukor runt trappan ner till trädgården. Än så länge har jag bara fixat till den kruka som står vid ytterdörren, men så snart det blir lite varmare, och vi har ställt fram utemöblerna, så ska jag fixa i ordning resten. 



I år har vi köpt lite taklök som jag har planterat på ett fat som ska stå på bordet vid hammocken. Vi brukar alltid ha en kruka med 'plättar i luften' där, men eftersom vi riskerar bevattningsförbud i sommar så har jag tagit det säkra före det osäkra och köpt torktåliga växter istället. 


Jag hoppas att det blir bättre väder än vad som utlovats nu i helgen, så att mina stackars nyplanterade växter får en ärlig chans att växa till sig och bli fina, och så att jag kan vara ute i trädgården och fortsätta att göra fint i rabatterna förstås 😃. Ha en riktigt bra dag!  


2 kommentarer:

  1. Fint du gjort!
    Slutade tidigare från jobbet idag och tänkte ge mig ut och plantera några penséer i ett par krukor på vår trapp.
    Hoppas verkligen vi slipper den snö de hotat med i helgen...

    Önskar dig en god och glad påsk!
    /Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Det är härligt att börja plantera vårblommor :) Jag hoppas också att vi slipper den utlovade snön. Nu vill jag ha värme och solsken så att det kan börja växa ordentligt i trädgården.
      Ha en riktigt god och glad påsk du med :)
      Mvh Tove

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.