onsdag 21 juni 2017

Vyer från vår hammock


Det händer jättemycket i trädgården just nu. Bilderna visar de vyer som jag hade när jag satt en stund i vår hammock i söndags. Hammocken är min absoluta favoritplats i trädgården. Jag älskar att sitta där i skuggan under enbusken och fundera samtidigt som jag njuter av allt vackert runt omkring mig. Min make brukar bli lite spänd och orolig när jag filosoferar i hammocken, för han vet att ett allt för långvarigt hammockgungande oftast brukar resultera i att jag lägger fram massor med kreativa idéer om nya fantastiska trädgårdsprojekt. I år behöver han dock inte vara speciellt orolig över den saken eftersom vi redan har gjort om så mycket. Nu vill jag bara ta det lugnt och låta allt växa till sig ett par år innan jag ens tänker börja fundera på några förändringar eller nya projekt. 

Vy mot poolen och soldäcket

På spaljen mot soldäcket växer det en klätterros (Venusta Pendula), en klematis (Purpurea Plena Elegans) och en blomsterkaprifol. Rosen är ganska liten i år eftersom jag klippte ner den rätt så hårt i våras

Den här rabatten innehåller ganska mycket sensommarblommande växter som t.ex. astillbe, höstflox, sköldpaddsört, höstsilverax och rosenflockel. De har vackra bladverk som gör att rabatten är lummig och fin även när de inte blommar. 

Favoritplatsen nr 1


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.