söndag 16 juli 2017

Veckomatsedel v.29


Den här helgen har gått rasande fort. Jag har skördat våra vinbär så jag haft fullt upp med att sylta och safta. Förutom att ta hand om våra vinbär så har jag kokat en rejäl sats med squashröra och rostat några kilo aubergine, som jag har fryst in. Idag tänkte jag bara skriva det här inlägget och sedan ta det lugnt, men vi får väl se hur det blir med den saken för det finns lite grejer att göra i trädgården. Jag kanske skulle passa på att göra dem nu på förmiddagen, för i eftermiddag ska det äntligen komma lite välbehövligt regn. Ha en riktigt bra dag! 😊

Måndag: Veckan börjar med ett enkelt recept på sötpotatisbullar. De goda bullarna passar bra att servera tillsammans med en fräsch sallad, majskorn och en skvätt texas-cajunsås.


Tisdag: Rostade rödbetor med dilliga kikärtor och kall västerbottenostsås passar fint nu när det finns färska, nyskördade rödbetorna att tillgå. Servera gärna den smakrika maträtten med kokt broccoli, rivna morötter och focaccia



Onsdag: Någon av familjens favoriträtter eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys.

Torsdag: Lauras krämiga pasta med squash/ zucchini är en otroligt lättlagad maträtt som smakar förträffligt gott. Servera gärna rivna morötter och tomatklyftor till. 


Fredag: Idag blir det burritos i form av tortillabröd fyllda med underbart goda och kryddiga refried beans (se här) samt riven ost, sallad, majs, paprika, gurka, inlagd jalapeño, tacosås och en klick crème fraiche. Mums! 


Helg: Veckan avslutas med dessa smakrika kikärtskotletter innehållande b.l.a. soltorkade tomater, ost och örter. Till de smarriga kotletterna serveras krispiga potatiskroketter, en klick bearnaisesås samt lite färska grönsaker efter tycke och smak. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.