söndag 22 april 2018

Veckomatsedel v.17 (2018)


Igår och i förrgår var jag ute i trädgården och fixade några lättare småsaker. Egentligen borde jag ha vilat istället, för jag har ganska ont i min höft efter att ha slitigt rätt hårt på jobbet den här veckan, men det är svårt att hålla sig inne när det är så härligt väder. Idag ska jag försöka att bara ta det lugnt så att kroppen hinner återhämta sig lite inför morgondagen. På matlagningsfronten blir det också lugnt idag eftersom vi har rester kvar ifrån gårdagen. Det känns nästan lite tråkigt att inte ha mer inplanerat. Som tur är har jag några nya inlägg att skriva in på bloggen, så jag blir inte helt sysslolös i alla fall. Innan jag börjar med dem ska jag lägga ut dagens inlägg, vilket som vanligt är en veckomatsedel för den kommande veckan. Ha en riktigt bra dag 😊. 

Måndag: Stuvade makaroner med linsbollar, samt en rejäl hög med rivna morötter, är smarrig vegetarisk husmanskost. 


Tisdag: En krämig kikärtsgryta med koreansk chilipasta smakar bra tillsammans med ett luftigt jasminris. Komplettera med någon form av färska grönsaker. 


Onsdag: Någon av familjens favoriträtter eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys.

Torsdag: Spenatsoppa med ägghalvor är en riktig vårklassiker i vårt hem. Det är mer eller mindre ett måste för oss att servera en söt och god farinlimpa till den här soppan. 



Fredag: En mumsig deep dish pizza till fredagsmyset är inte helt fel. Pizzasallad är ett givet tillbehör (se här). 


Helg: Allt i ett gratäng med bönor och vit sparris blir en finfin helgmiddag. En fräsch sallad passar perfekt att servera till den matiga gratängen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.