måndag 25 juni 2018

En variant av montreol steak seasoning


Montreol steak seasoning är en kryddmix som det finns ganska många olika varianter av. Just denna variant hittade jag på bloggen cullinary hill (se här) (en mycket trevlig blogg med superfina bilder). Jag har skrivit upp ytterligare två olika recept på montreol steak seasoning i min receptpärm så det ska bli spännande att se viken som är godast. Jag får väl försöka att komma ihåg hur den här mixen smakade så att jag har något att jämföra med när jag gör någon av de andra varianterna någon gång i framtiden. 

Montreol steak seasoning
2 msk grovmalen svartpeppar
2 msk paprikapulver
2 msk vitlökspulver
1 msk lökpulver
1 msk malen koriander
1 msk torkad dill
1 tsk chiliflakes

Gör så här: 
Blanda alla kryddor i en skål och ha sedan upp blandningen i en burk med tätt lock. Förvara sedan burken torrt och svalt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.