fredag 10 juni 2022

Vegetarisk veckomatsedel v.24 (2022)

 

Igår spenderade jag nästan hela dagen nere på odlingslotten. Den mesta av tiden satt jag i hammocken och läste böcker. Det var en riktigt trevlig dag, helt i min smak 😁. 

Just nu är det lite sämre väder, vilket inte gör ett dugg eftersom jag ändå hade tänkt att ägna förmiddagen åt mindre angenäma sysslor som att städa och tvätta. Framåt eftermiddagen ska det dock bli bättre väder igen och då planerar jag att återigen åka ner till lotten och njuta. Det gäller att passa på att vara där så mycket som möjligt nu när det blommar så vackert i rabatterna. Härligt! 😍

Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. Ha en fortsatt bra dag och en riktigt trevlig helg! 🌷

Måndag: Pasta med yoghurt och lök serveras med råkost

Tisdag: Linser och wokgrönsaker i het, sötsur sås serveras med jasminris och färska grönsaker

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys


Fredag: Paj utan botten med zucchini, spenat och fetaost serveras med en blandad sallad

Helg: Mozzarellafyllda bönbiffar med balsamicosås serveras med ugnsstekt potatis och råkost


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.