lördag 10 februari 2018

Framtidsplaner


Jag är född och uppvuxen i Östergötland, men strax efter det att jag träffade min make, i början av nittiotalet, flyttade jag till Närke (maken är nämligen närking). De senaste tjugofyra åren har vi bott i den lilla staden Kumla på Närkeslätten. Vi har trivts bra här, men nu har vi bestämt oss för att det är dags att flytta söderut, till mina gamla hemtrakter 😃. 

Valet står mellan de sjönära städerna Motala och Vadstena. Båda ställena har sina fördelar och nackdelar. Motala är det mest förnuftiga alternativet. Där finns det gott om företag och affärer, och goda kommunikationer med både bussar och tåg. Dessutom har man tillgång till superfin natur i stort sett vart man än bor i staden. Jag älskar dock de öppna vidderna på Östgötaslätten och den pittoreska stadskärnan i Vadstena. Frågan är om vi ska låta hjärnan eller hjärtat styra vårt val... 

Något som vi i alla fall definitivt har bestämt oss för är att vi ska ta med oss de flesta växter som vi har i trädgården (fruktträd och dylikt lämnar vi naturligtvis kvar). Om vi gör det kommer det att gå ganska fort att få en fin och uppvuxen trädgård på det nya stället. Det är bättre odlingszon där nere, så jag ser verkligen fram emot att få skapa en ny härlig trädgård. 

Nu gäller det bara att hitta ett lagom stort, lagom dyrt hus på rätt plats, och sedan se till att få vårt eget hus sålt. Det är mycket som ska klaffa, så det är nog inget som sker på nolltid. Vi får väl se vad som händer framöver.

Om ni, eller någon som ni känner, vill sälja ett mindre enplanshus i Motala eller Vadstena, eller känner någon som är sugen på att köpa ett välskött, mysigt trähus, med fem rum och ett trevligt kök, i Kumla, får ni gärna lämna en kommentar om detta här på bloggen eller kontakta mig via facebooksidan, Toves Kök Matblogg. 

Bilden kommer från wellnesswithcoachcass.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.