söndag 18 februari 2018

Veckomatsedel v.8 (2018)


Under veckan som kommer är det sportlov här där vi bor. Jag hoppas att alla lediga ungar får härligt vinterväder med mycket lek och rörelse. Vi har dessvärre bara ett tunt lager snö. Det kanske är tillräckligt för att kunna åka pulka på, men den som vill åka skidor måste nog ta sig lite längre bort. 

Våra barn är ju vuxna nu så det blir varken någon lek i snön eller skidåkning för vår del, utan vi ska istället fortsätta att tapetsera och röja bland alla våra grejer. Det är inte klokt vad mycket saker vi har samlat på oss under åren. Jag har försökt att hålla efter hur mycket som sparas, men maken är tyvärr som en hamster, så hans domäner, garaget och pannrummet, befattar jag mig inte ens med utan dem får han ta hand om själv. 

Idag tänker vi dock ta en välbehövlig paus i arbetet och istället umgås med vår äldsta dotter och hennes pojkvän. Jag ska strax börja förbereda lunchmaten, men innan dess ska jag leverera veckans matsedel. Hoppas ni hittar något ni blir nyfikna på att testa. Ha en riktigt bra dag!😊

Måndag: Pastagratäng med morötter och pesto smakar bra tillsammans med en god pizzasallad


Tisdag: Karibisk linsgryta med jerkkrydda och kokosmjölk serveras med basmatiris och färska grönsaker


Onsdag: Någon av familjens favoriträtter eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys.

Torsdag: Currysoppa med ris och morötter. Ett ljust bröd passar bra till den något kryddstarka soppan.  


Fredag: Urgoda bönburgare med quinoa serveras i (hembakade) hamburgerbröd med het coleslaw, ketchup, tomatskivor och smörgåsgurka. Mums!


Helg: Underbart goda marinerade quornfiléer serveras med en krämig dubbelbakad potatis. Ha gärna en fräsch sallad till också. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.