fredag 9 december 2022

Vegetarisk veckomatsedel v.50 (2022)


Idag har jag haft fullt upp vilket gjorde att jag helt glömde bort att det är fredag och därmed dags för en ny vegetarisk matsedel för den kommande veckan. Jag kom på att jag missat att lägga ut dagens inlägg när jag satt i godan ro och tittade på fotbolls-VM. Hastigt och lustigt knåpade jag ihop en lista med mumsiga maträtter. Nu ska jag strax återgå till tv-soffan. Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. Ha en fortsatt bra kväll och en riktigt trevlig helg!⛄

Måndag: Enkel morots'lax', kokt potatis och en kall sås med tångrom serveras med råkost

Tisdag: Afrikansk kålgryta med heta kikärtsbiffar serveras med basmatiris och en klick äppelchutney

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys

Torsdag: Grönkålssoppa med potatis, serveras med kokt ägg och en god limpa 

Fredag: Piroger med tacokryddad grönsaksröra serveras med färska grönsaker samt en kall sås smaksatt med tacosås 

Helg: Vegetarisk lasagne med morötter och champinjoner serveras med råkost


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.