fredag 3 november 2023

Vegetarisk veckomatsedel v.45 (2023)


Idag skulle jag ha förberett inför helgens planerade kalas men tyvärr blir kalaset inställt. Maken är nämligen sjuk och har testat positivt för covid. En av våra döttrar testade positivt tidigare i veckan och de har träffat varandra, så jag antar att det var då som han blev smittad. Jag har, som väl är, klarat mig än så länge. Vi får skjuta upp kalaset till nästa vecka och hoppas på att ingen är sjuk då. 

I och med att maken varit hemma hela veckan är jag lite veckovill, vilket gör att jag inte förrän nyligen kom på att det är fredag och därmed dags för en ny vegetarisk veckomatsedel. Bättre sent än aldrig, eller hur. Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. Ha en fortsatt bra fredag & en trevlig helg. 😊 

Måndag: Pasta med vegfärssås serveras med rivna morötter


Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys 

Torsdag: Rustik soppa med rotfrukter serveras med en grov limpa 

Fredag: Tacokryddad potatisröra serveras som fyllning i mjuka tortillabröd med en klick crème fraiche och ev. lite riven ost

Helg: Palsternacksgratäng serveras med stekta bönbullar samt råkost


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.