fredag 27 oktober 2023

Vegetarisk veckomatsedel v.44 (2023)


Nu känns det som om tiden går fort. Det kanske beror på att vi har kommit in i den period av året då majoriteten av alla familjemedlemmar fyller år och att vi därför har många kalas. På grund av att jag inte tål dofter m.m., och därmed har svårt att besöka andras hem, så hålls kalasen alltid hemma hos oss. Födelsedagsbarnet får önska sig mat och tårta som jag sedan fixar. Det brukar bli en del extra arbete, men jag ser det som att det är en extra födelsedagspresent.  

Förra helgen och den här helgen har vi inget inbokat, men före det var det kalas två helger i rad och nästa helg är det dags för ytterligare ett kalas. Sen blir det återigen en lugn helg innan det är dags för årets sista kalas. Pust! 

Idag ska jag bara göra mina vanliga fredagssysslor, städa och tvätta, efter det har jag planerat att ta det lugnt och antingen läsa en bok eller kolla på en mysdeckare. Allra först ska jag dock leverera dagens inlägg, som är en matlista för den kommande veckan. Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. Ha en fortsatt bra dag och en riktigt trevlig helg. 😊

Måndag: En slags förenklad pasta carbonara serveras med kokt broccoli, färska grönsaker och oliver 

Tisdag: Karibisk pumpagryta med grönkål serveras med basmatiris och chutney

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys 

Torsdag: Armenisk linssoppa serveras med ett dekorativt rågflingebröd

Fredag: Deep dish pizza serveras med pizzasallad

Helg: Ärtbiffar serveras med ugnsstekt potatis, råkost och en kall sås smaksatt med ajvar
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.