fredag 10 november 2023

Vegetarisk veckomatsedel v.46 (2023)

 

Idag har jag fullt upp. Förutom att städa och tvätta ska jag baka en smarrig cheesecake till morgondagens kalas. Det ska bli kul att träffa lite folk igen efter att vi har varit isolerade på grund av makens covid i nästan två veckor. Jag är väldigt tacksam över att han är frisk igen och att jag inte blev sjuk. 

Innan jag drar igång med bakandet ska jag leverera en ny matlista för den kommande veckan. Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. Ha en riktigt bra fredag och en trevlig helg. 😊 

Måndag: Gratinerad blomkål med äggsås serveras med kokt potatis och råkost

Tisdag: Vegetarisk couscouspytt med kikärtor och wokgrönsaker serveras med kall sås och råkost

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys 

Torsdag: Grekisk linssoppa serveras med bondbröd med grahamsmjöl

Fredag: Enchiladas med tacokryddad keso och majs serveras med färska grönsaker samt tacosås och en klick crème fraiche

Helg: Pestomarinerade quornfiléer serveras med dubbelbakad potatis och råkost


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.