fredag 1 december 2023

Vegetarisk veckomatsedel v.49 (2023)


Igår tog jag fram julpyntet och fixade lite julstämning här i huset. Det blev riktigt mysigt 😍. Idag har jag inte gjort så mycket mer än att tvättat och lagat lunch. Jag hade väldigt ont i min ena höft i början av veckan så jag försöker att ta det lite lugnt nu och vila höften efter att ha städat och fixat så mycket igår. Jag tänker fortsätta att ta det försiktigt även under helgen så att jag förhoppningsvis är smärtfri nästa vecka. 

Dagens inlägg är, som det brukar på fredagar, en ny matsedel för den kommande veckan. Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. Ha en riktigt bra dag och en trevlig helg 😊. 

Måndag: Rotfruktspytt serveras med råkost, stekt ägg och Annas russinlök

Tisdag: Rökig vitkålsgryta med kidneybönor toppas med lite riven ost och serveras med kokt ris

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys 

Torsdag: Grekisk linssoppa serveras med ett gott lantbröd


Helg: Cannelloni med morötter, champinjoner och keso serveras med råkost

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.