söndag 15 april 2018

Veckomatsedel v.16 (2018)


I morgon börjar jag att jobba på kyrkogården igen. Jag ser fram emot en ny säsong och att få återse mina härliga arbetskamrater 😃. Det är skönt att det äntligen blivit varmare väder så att det går att vara ute utan att frysa halvt ihjäl. Igår fixade jag lite i trädgården på förmiddagen och på eftermiddagen bakade jag ett gäng smarriga frallor som vi provsmakade till kvällsmaten. Mums!

Idag kommer våra barn hit på lunch. Jag tänkte bjuda dem på gratinerade pastastubbar. Det receptet får ni en annan dag, för idag är det som vanligt dags för en ny veckomatsedel. Hoppas ni blir blir sugna på att testa något av förslagen. Ha en riktigt bra dag! 😊

Måndag: En matig och god brödpudding med spenat och ost smakar extra bra tillsammans med en fräsch tomatsallad (se här).  


Tisdag: Saigon style eggplant med jasminris och sweet chilisås. Servera gärna lite färska grönsaker vid sidan om också. 


Onsdag: Någon av familjens favoriträtter eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys.

Torsdag: Potatissoppa med linser serveras med ett saftigt och gott danskt rågbröd med surdeg.



Fredag: Ugnsbakade chimichangas, med en smakrik fyllning bestående av b.l.a. bönor, champinjoner och quinoa, serveras med en klick crème fraiche, majskorn, mexikanskt böndipp samt kryddburkens texas- cajunsås


Helg: Hemmagjord ravioli primavera är en lyxig vegetarisk maträtt som passar perfekt till helgen. Lite basilikaolja, riven lagrad ost och rejält med färska grönsaker är utmärkta komplement till de välfyllda pastakuddarna. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.