fredag 4 februari 2022

Vegetarisk veckomatsedel v.6 (2022)

 

Förra veckan hade vi fullt upp med lägenhetsvisningar och annat runt bostadsbytet. Pust! Det är ju tur att vi är skötsamma och ordentliga så att vi inte har behövt städa ihjäl oss 😅. Maken har nästan renoverat klart vår nya bostad så det är snart dags att flytta. Det ska bli otroligt skönt när allt är avklarat och vi kan återgå till ett mer normalt liv. Just nu lever vi bland flyttkartonger. 

På grund av flyttbestyren håller jag matlagningen på en minst sagt basal nivå, eftersom min tid och ork går åt till annat. Jag lagar mest gamla beprövade maträtter som inte kräver särskilt mycket engagemang. Nu börjar det dock att kännas otroligt trist, så jag ser verkligen fram emot att börja laborera mer i köket igen. Jag behöver ju testa lite nya recept så att jag har något att dela med mig av här på bloggen också 😁

Dagens inlägg är en vegetarisk matsedel för den kommande veckan. Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. Ha en fortsatt bra dag och en riktigt trevlig helg! 🌷

Måndag: Stekta bönbullar serveras med kokt potatis, brunsås, smörgåsgurka samt råkost och en klick vinbärsgelé

Tisdag: Pastagratäng med blomkål och rökt ost serveras med rivna morötter

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys 

Torsdag: Het morotssoppa med linser serveras med ett gott bondbröd

Fredag: Linsburgare i hamburgerbröd med dina favorittillbehör. Lite råkost och ev. någon form av ugnstekt potatis passar bra att servera vid sidan av. 

Helg: Etiopisk linsgryta med vitkålsfräs, serveras med snabblagade injerabröd. Ha gärna lite äppelchutney till också. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.