fredag 18 februari 2022

Vegetarisk veckomatsedel v.8 (2022)

 

I tisdags fick jag min tredje vaccinationsspruta. Eftersom jag inte riktigt tål alla läkemedel har jag tagit mina sprutor på vårdcentralen, under uppsikt. Denna gång fick jag en liten reaktion av vaccinet, jag blev illamående och fick hetta och rodnad i ansiktet. Jag blev dock väldigt väl omhändertagen av personalen, så det var ingen större fara. Reaktionen gick som väl var över när jag kommit hem och tagit mina allergitabletter. Tyvärr fick jag även feber, huvudvärk och värk i lederna av vaccinet, så jag har faktiskt legat däckad på soffan ända fram tills idag. 

Medan jag har ork nog att hålla mig upprätt passar det ju bra att lägga ut dagens inlägg, som är en vegetarisk matsedel för den kommande veckan. Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. Ha en fortsatt bra dag och en riktigt trevlig helg! 🌷

Måndag: Pasta med vegfärssås serveras med rivna morötter

Tisdag: Quinoanuggets serveras med råkost, kokt ris och en god currysås

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys 

Torsdag: Mixad grönsakssoppa med färskost serveras med mjuka rågsiktsbullar med potatis

Fredag: Tacokryddad bönröra serveras i mjuka tortillabröd med lite riven ost, färska grönsaker, majskorn, jalapeno, tacosås och en klick crème fraiche

Helg: Gratinerad potatisgnocchi med spenat serveras med råkost

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.