fredag 16 juni 2023

Vegetarisk veckomatsedel v.25 (2023)

 

Under veckan som varit har jag tillbringat en hel del tid nere på odlingslotten. Den senaste tidens värme och torka gör att vi måste vattna var och varannan dag. Även om jag har åkt dit för att vattna har jag också tagit mig tid till att sitta en stund i hammocken och dricka en kopp te och läsa böcker. I dag har jag dock hållit mig hemma för att städa och tvätta.  

Nästa vecka är det dags att fira midsommar. Vi är dock inte särskilt traditionsbundna, med dans runt midsommarstång o.s.v., utan vi brukar bara träffa våra närmaste och äta något gott tillsammans. Jag ser fram emot att ha en extra ledig dag tillsammans med familjen. 

Dagens inlägg är en ny vegetarisk matsedel för den kommande veckan. Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. Ha en fortsatt bra dag och en riktigt trevlig helg. 😊

Måndag: Stekta bönbollar, brunsås, kokt potatis, råkost, smörgåsgurka och vinbärsgelé

Tisdag: Pastasallad med kikärtor, ananas och sweet chili

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys


Midsommarafton: Klassisk aubergine"sill", kokt potatis, gräddfil, gräslök, råkost. Dessert: Vaniljpaj med jordgubbar

Helg: Bönbiffar med soltorkade tomater, ugnstekt pestopotatis, kall sås med parmesan, oliver, blandad grönsallad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.