fredag 7 juli 2023

Vegetarisk veckomatsedel v.28 (2023)

 

I eftermiddag ska jag och maken plocka körsbär nere på odlingslotten och sedan ska jag koka körsbärssylt. Så gott! Vi har väntat in i det längsta med att plocka körsbären eftersom vädret har varit lite ostabilt de senaste dagarna, men nu ser prognosen bättre ut så då passar vi på. Förra veckan plockade jag av våra röda vinbär och kokade sylt och gelé. Det känns skönt att ha det gjort. I morgon ska det bli riktigt fint väder med sol och värme, och dessutom blåsa pålandsvind, så då blir det nog en dag vid sjön med ett dopp eller två. Härligt! 

Förmiddagen har jag ägnat åt att städa och tvätta och nu ska jag alldeles strax gå ut i köket och börja laga lunchmaten. Innan jag påbörjar matlagningen ska jag leverera en ny matlista för den kommande veckan. Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. Ha en fortsatt bra dag och en riktigt trevlig helg. 😊

Måndag: Gratinerad färsk vitkål med svamp och morötter, kokt potatis och råkost

Tisdag: Wok med koreansk chilipeppar och nudlar (blanda kokta äggnudlar med woken), råkost

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys

Torsdag: Annas provensalska grönsakslåda med zucchini, ett gott bröd och en blandad sallad

Fredag: Kebabkryddade bönjärpar, mjuka tunnbröd, sallad, röd lök, tomater, gurka, stark röd sås och kebebsås (recept finns i samma inlägg som bönjärparna)

Helg: Grönkålsbiffar med ost, friggione (italiensk potatispanna), råkost


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.