lördag 4 juli 2020

En variant av hemmagjord kebabkrydda


Dagens inlägg är min tolkning av ett recept på en kebabkrydda, som jag hittade på bloggen 'Lindas Goda' (se här). Kryddan tänker jag använda för att smaksätta en bönfärs, som jag ska testa att göra för första gången. Det ser jag verkligen fram emot, för bönfärsen verkade vara supergod när jag läste receptet på bloggen 'Easy Cheesy Vegetarian' (se här). Ni får veta resultatet en annan dag. Ha en fortsatt trevlig lördag! 😊

En variant av hemmagjord kebabkrydda
2 msk malen spiskummin
1 msk paprikapulver
2 tsk malen koriander
2 tsk chilipeppar
1 - 2 tsk lökpulver
1 tsk vitlökspulver (jag hade inte i det)
2 tsk torkad oregano
1 tsk malen torkad gurkmeja
1 tsk grovmalen svartpeppar
1 - 2 krm malen cayennepeppar (kan utelsutas)

Gör så här: 
Blanda alla ingredienser i en skål. Förvara sedan den färdiga kryddmixen i en kryddburk, eller liknande, med tätt lock.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.