lördag 11 december 2021

Veckomatsedel v.50 (2021)

 

Den här veckan har det verkligen varit fullt upp här hemma. Jag har faktiskt inte haft tid över till att skriva några inlägg. Matlagning har också fått stå tillbaka. Maken har ätit upp alla matlådor och rester som vi haft i frysen, och jag har mest ätit råkost. Att jag inte har hjälpt till med att käka upp matlådorna och resterna beror på att jag tyvärr, återigen, har kommit in i en period när jag inte kan äta lök utan att få klåda och sveda i svalget. Det var likadant för ett tag sedan. Den gången blev det bättre efter att jag pausade lökätandet ett tag. Denna gång fick jag dock en mycket värre reaktion, än vad jag fick förra gången, så nu tänker jag hålla mig borta från den kära löken ett bra tag framöver. Jag kommer dock att fortsätta att ta med lök i recepten här på bloggen. 

Dagens inlägg är en ny vegetarisk matlista för den kommande veckan. Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. Ha en riktigt trevlig helg! ⛄

Måndag: Rotfruktspytt serveras med råkost, stekt ägg och Annas russinlök

Tisdag: Rökig vitkålsgryta med kidneybönor toppas med lite riven ost och serveras med kokt ris

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys 

Torsdag: Grekisk linssoppa serveras med ett gott lantbröd


Helg: Cannelloni med morötter, champinjoner och keso serveras med råkost

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.