fredag 22 april 2022

Vegetarisk veckomatsedel v.17 (2022)

 

Idag har jag som vanligt städat och tvättat 😅. Nu tänker jag snart gå ner till odlingslotten och njuta av omgivningen och det vackra vädret. Innan jag beger mig iväg måste jag vänta på att diskmaskinen blir klar. Dessutom ska jag naturligtvis leverera en ny vegetarisk matsedel för den kommande veckan. Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. Ha en fortsatt bra dag och en riktigt trevlig helg! 🌷

Måndag: Allt i ett gratäng med vita bönor, kronärtskocka och dillsås serveras med riven morot

Tisdag: Kikärtor i falsk jordnötssås serveras med jasminris, råkost och en skvätt sweet chilisås

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys 

Torsdag: Spenatsoppa serveras med kokta ägg i halvor samt ett gott, grovt bröd 

Fredag: South western beanburgers med kryddburkens goda texas-cajunsås serveras i hamburgerbröd med goda tillbehör

Helg: Ugnsbakad linsfärs med ost och grönsaker serveras med hasselbackspotatis, svampsås, råkost och en klick vinbärsgelé


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.