lördag 30 april 2022

Vegetarisk veckomatsedel v.18 (2022)

 

Under veckan som gått har jag haft fullt upp med annat så jag har faktiskt inte haft varken tid eller ork över till att blogga. Det fullspäckade schemat fortsätter även nu under helgen. I morgon ska vi fira makens födelsedag, så idag måste jag förbereda inför kalaset. Förutom det ska jag ner till lotten och sätta potatis. Jag ser fram emot att komma ut en sväng i solskenet. Innan jag packar med mig potatisen och hoppar upp på cykel ska jag leverera en ny vegetarisk matsedel för den kommande veckan. Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. Ha en fortsatt trevlig helg! 🌷

Måndag: Pastagratäng med spenat och örter serveras med rivna morötter

Tisdag: Het böngryta med kokosmjölk serveras med basmatiris och råkost

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys 


Fredag: Enchiladas med keso och jalapeño serveras med färska grönsaker, majskorn samt lite tacosås och mexikanskt böndipp

Helg: Vita bönbiffar med ugnstekt ajvarpotatis och tzaziki serveras med råkost


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.