lördag 28 maj 2022

Vegetarisk veckomatsedel v.22 (2022)

 

Igår var vi ute en tur med husbilen så jag hade inte tid att blogga. Idag har jag dock inget särskilt inplanerat, förutom att laga mat och baka fikabröd till morgondagen, så jag har lite tid över till att sitta vid datorn en stund. I morgon kommer ungarna hit på morsdagsfika. Det ser jag fram emot. 😍

Nu ska jag alldeles strax gå till köket och börja med middagsmaten. Det blir en favorit i repris, gyroskryddade kikärtsbiffar, ugnstekt potatis och en kall sås smaksatt med ajvar och dill. Mums! 😋

Du kommer till recepten, för den kommande veckans matsedel, genom att klicka på den kursiva texten. Ha en fortsatt bra dag och en riktigt trevlig helg! 🌷

Måndag: Sparrisrisotto med stekta champinjoner serveras med råkost

Tisdag: Tortillagratäng serveras med majskorn, sallad samt mexikanskt böndipp, tacosås och en klick crème fraiche

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys 

Torsdag: Potatis och löksoppa serveras med ett gott bröd, t.ex. Kristinas surdegslimpa

Fredag: Kebabkryddade bönjärpar serveras i mjuka tunnbröd med sallad, tomat, rödlök, fefferoni, stark röd sås och kebabsås

Helg: Cannelloni med zucchini och pesto serveras med råkost


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.