fredag 20 maj 2022

Vegetarisk veckomatsedel v.21 (2022)

 

Idag är det mulet med lite inslag av regn här i Vadstena, vilket inte gör mig någonting eftersom jag tänker spendera eftermiddagen i soffan och läsa en god bok. Jag har varit ute väldigt mycket de senaste dagarna och fixat nere på odlingslotten, så det ska bli skönt att ta en vilodag inomhus. 

Innan jag tar "ledigt" ska jag hänga tvätt och leverera en ny vegetarisk matsedel för den kommande veckan. Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. Ha en fortsatt bra dag och en riktigt trevlig helg! 🌷

Måndag: Pastapytt serveras med stekt ägg, riven ost, råkost och lite ketchup

Tisdag: Gratinerade fyllda auberginerullar  serveras med en blandad sallad samt kokt ris eller ett gott bröd

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys 

Torsdag (Kristi himmelfärdsdagen): Vegetarisk smörgåstårta med morots"lax"

Fredag: Morotssoppa med tomat och örter serveras med brytbröd med gratinerat spenatdipp

Helg: Grillade sötpotatisskivor serveras med goda tillbehör (marinerade linser, coleslaw, tomatsalsa) samt en bit bröd eller en krämig potatissallad


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.