fredag 13 maj 2022

Vegetarisk veckomatsedel v.20 (2022)

 

Idag har jag varit upptagen med annat så jag har inte haft tid att skriva på bloggen förrän nu. Den här tiden på året finns det så mycket annat som jag hellre lägger min tid och ork på. Jag funderar till och med på att kanske ta en paus från att blogga i några veckor framöver. Vi får väl se hur det blir med den saken. Dagens inlägg är i alla fall en vegetarisk veckomatsedel. Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. Ha en fortsatt bra dag och en riktigt trevlig helg! 🌷

Måndag: Pasta med färskostsås serveras med råkost

Tisdag: Vegetarisk thaigryta med grönsaker och röd curry serveras med jasminris

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys 

Torsdag: Potatissoppa med linser serveras med ett grovt bröd, t.ex. danskt rågbröd

Fredag: Stromboli med vegetarisk salami serveras med färska grönsaker

Helg: Grillade grönsaker med rökig bbq-sås serveras med potatissallad 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.