fredag 30 september 2022

Vegetarisk veckomatsedel v.40 (2022)


Den här helgen påbörjar vi den årliga födelsedagskavalkaden. Majoriteten av familjemedlemmarna (våra barn och deras respektive) fyller nämligen år nu under hösten. Det är bara maken och jag som fyller år andra årstider. 

I morgon ska jag bland annat ägna mig åt att baka fikabröd och sedan blir det kalas på söndag. Jag tänkte även passa på att baka pizza, när ugnen ändå är på. Det blir en av våra favoriter, vit pizza med grönkål (se här). Jag ser fram emot både pizzan och kalaset 😊

Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. 

Ha en fortsatt bra dag och en riktigt trevlig helg! 🌻

Måndag: Cheese and onionpudding (brödpudding med ost och lök) serveras med råkost

Tisdag: Indisk curry med butternutpumpa serveras med basmatiris och en klick äppelchutney

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys 

Torsdag: Krämig tomatsoppa med pasta serveras med ett gott bröd, t.ex. brödrutor med honung och linfrö

Fredag: Pizza med kebabkryddade champinjoner toppas med kebabsås samt feferoni och serveras med pizzasallad 

Helg: Zucchinigratäng med linser, morötter och halloumi (blir som en lasagne utan pasta) serveras med råkost


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.