fredag 18 november 2022

Vegetarisk veckomatsedel v.47 (2022)

 

Idag kom det lite snöblandat regn blandat med solsken här på morgonen. Jag gillar inte snö så vintervädret får gärna vänta en bra stund till. Om jag fick bestämma vädret skulle det vara barmark och plusgrader året om, förutom under jul och nyår. På tal om jul så är det ju snart dags att pynta inför första advent nästa söndag. Jag tänkte också passa på att baka lite fikabröd så att vi kan bjuda på mumsigt adventsfika. Det kanske blir en red velvet cake, vilket jag föreslår i veckan matsedel, vi får väl se vad jag hittar på. 

Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. Ha en fortsatt fin dag och en riktigt trevlig helg!⛄

Måndag: Snabblagad pasta med paprikakräm och fräst spenat serveras med råkost

Tisdag: Tortillagratäng serveras med färska grönsaker, majskorn, tacosås, mexikanskt böndipp samt en klick crème fraiche

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys

Torsdag: Franska rårakor serveras med råkost och lingonsylt 

Fredag: Bönburgare med svamp serveras i hamburgerbröd med tillbehör som t.ex. dressing, smörgåsgurka, sallad, tomat. Ha gärna ugnsstekt potatis till också

Helg: Rotfruktssoppa med linser, saffran och vitlökskräm och serveras med ett frasigt vitt bröd. En julröd red velvet cake passar perfekt till adventsfikat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.