fredag 25 november 2022

Vegetarisk veckomatsedel v.48 (2022)


Igår tog jag fram julsakerna och pyntade inför advent och julhelgen. Det blev riktigt mysigt 😊. Jag ser fram emot att bjuda hem nära och kära på en bit mat eller mumsigt fika. 

I dag drar julmarknaden "gammeljul" igång här i Vadstena. Jag kan tyvärr inte besöka marknaden, eftersom jag inte tål dofter, men det är kul att det anordnas event som lockar besökare även under vintern. Det är härligt med lite liv och rörelse i staden. 
 
På tal om liv och rörelse så ska jag alldeles strax köra dagens träningspass. Innan dess ska jag leverera en ny matsedel för den kommande veckan. Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. Ha en fortsatt fin dag och en riktigt trevlig helg!⛄

Måndag: Ostfyllda tortellini serveras med råkost och en krämig tomatsås

Tisdag: Nordafrikansk rotfruktsgryta med apelsin, grönkål och aprikoser serveras med couscous, hummus och en kall yoghurtsås med mynta

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys

Torsdag: Blomkålssoppa med morötter och ost serveras med grythyttebröd

Fredag: Bakad potatis med currydressing och kikärtsröra serveras med en klick smör och lite riven ost. Toppa gärna med lite hackad röd lök och servera med en rejäl sallad

Helg: Ädelostfyllda bönbiffar med glöggsås och hasselbackspotatis, serveras med kokta grönsaker och en klick vinbärsgelé

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.