söndag 27 augusti 2017

Veckomatsedel v.35

Nu känns det som att tiden springer iväg. Det är inte bara den här helgen som har gått alldeles för fort utan jag tycker att hela augusti har passerat i raketfart. Igår var jag ute i trädgården och fixade lite. Jag rensade i rabatterna och klippte bort några höstflox som på grund av den torra sommaren drabbats rejält av mjöldagg. Förutom en kort stunds trädgårdsarbete har jag även hunnit med att baka lite bröd och umgås med goda vänner. Idag ska jag bara ta det lugnt och vila mig i form inför den kommande arbetsveckan. Innan jag intar viloläge ska jag dock leverera veckans matsedel. Ha en riktigt bra dag! 😊

Måndag: Vi inleder veckan med vegetarisk husmanskost i form av veganska linsbollar, stuvade makaroner och rivna morötter.


Tisdag: Ägg och spenat i en het tomatsås är en snabblagad och enkel maträtt som smakar gott tillsammans med vanligt ris. 


Onsdag: Någon av familjens favoriträtter eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys.

Torsdag: Idag blir det en lagom kryddstark, god och matig linssoppa med berberekrydda. Servera gärna ett frasigt vitt bröd till soppan. 


Fredag: En urgod vegetarisk variant av sloppy Joe´s med linser passar bra på fredagskvällen tillsammans med en fräsch sallad


Helg: Grillade grönsaker smaksatta med sambal och honung smakar förträffligt gott tillsammans med ugnsstekt potatis och en kall sås med sambal eller med currydressing



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.