söndag 27 maj 2018

Veckomatsedel v.22 (2018)


Idag, på mors dag, uppmärksammar vi en av världens viktigaste uppgifter nämligen den att vara förälder. Jag är dock inte så mycket för sådana här påhittade högtidsdagar så vi brukar inte göra en så stor sak av det hela. Både jag och barnen hade faktiskt glömt bort att det var mors dag den här helgen, så vi har annat inplanerat idag. Vi träffades i fredags istället och hade en härlig stund med fika, bad och prat. Att barnen mår bra och gör det som de tycker är roligt är den bästa present en mamma kan få, så jag hoppas att de får en riktigt härlig dag 😍. 

Jag och maken tänkte ta en tur i husbilen. Innan jag börjar packa in det vi ska ha med oss hinner jag ge er en ny veckomatsedel. Ha en bra dag! 😊 

Måndag: Italienska linsbollar serveras med pasta och tomatsås. Rivna morötter blir ett bra tillbehör. 


Tisdag: Raggmunk i långpannan serveras förslagsvis med lingonsylt, rivna morötter, pizzasallad och squashröra.


Onsdag: Någon av familjens favoriträtter eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys.

Torsdag: Den koreanska risrätten bibimbap serveras med tofu spenat, shitake och marinerad gurka.


Fredag: Sparrispaj med brieost serveras med morotslax och en blandad sallad.



Helg: Grillade grönsaker med rökig bbq-sås serveras med potatissallad. Ha gärna lite färska grönsaker till också. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.