lördag 6 februari 2021

Vegetarisk veckomatsedel v.6 (2021)

 

Då har det blivit lördag igen och dags för en ny vegetarisk veckomatsedel. Det känns som om tiden rusar iväg, vilket inte gör mig ett dugg eftersom det innebär att vi kommer närmare våren och ljusare tider. Just nu känns dock våren långt borta eftersom det är minusgrader och snö, men solen värmer ändå riktigt skönt när man är ute och det märks att antalen soltimmar ökar. Härligt! 

Idag ska det också vara soligt och fint så det kanske blir en välklädd vinterpromenad senare under dagen. Nu på morgonen/ förmiddagen ska jag hålla mig inne i värmen och kika på några nya träningspass som jag har hittat, efter det ska jag laga en delikat lunch. Det blir en gammal favorit, kryddigt rödbetsfräs i orientaliska tunnbröd (se recept här). Den lunchen ser jag verkligen fram emot att få käka 😁. Ni får ha en riktigt trevlig helg! 

Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. 

Måndag: Pasta med vegfärssås serveras med rivna morötter


Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys 

Torsdag: Rustik soppa med rotfrukter serveras med en grov limpa 

Fredag: Tacokryddad potatisröra serveras som fyllning i mjuka tortillabröd med en klick crème fraiche och ev. lite riven ost

Helg: Palsternacksgratäng serveras med stekta bönbullar samt råkost

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.