lördag 13 februari 2021

Vegetarisk veckomatsedel v.7 (2021)

 

I morgon är det ju som bekant alla hjärtans dag och det kommer vi att fira genom att käka extra god mat. Vi kanske tar en tur med husbilen också. Vi får se vad som händer. Idag ser det ut som om det ska bli ännu en solig, men kylig, dag här i Vadstena, så det blir nog en promenad lite senare under dagen för att njuta av solskenet. Annars har vi inget speciellt inplanerat den här helgen, vilket känns jätteskönt. Jag tänker passa på att planera lite inför årets grönsakssådd och skriva upp vilka fröer som vi ska köpa. Det ser jag fram emot. 

Innan jag påbörjar inköpslistan ska jag leverera dagens inlägg, som är en ny vegetarisk veckomatsedel. Av en slump innehåller denna veckas matsedel många recept influerade av det italienska köket. Jag antar att jag kanske är lite sugen på italiensk mat eftersom det var den typen av recept som jag valde att ta med. Jag hoppas att ni också blir sugna på att provlaga något, eller några, av recepten. 

Ha en riktigt trevlig helg och en fin alla hjärtans dag! 🌷💝

Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. 

Måndag: En slags vegetarisk pasta carbonara serveras med råkost

Tisdag: Ägg och spenat i het tomatsås serveras med kokt ris och grönsaker 

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys 

Torsdag: Sötpotatissoppa med citrongräs och chili serveras med ett gott bröd

Fredag: Varm smörgåstårta med vegfärs och pesto serveras med en blandad sallad eller råkost

Helg: Broccolibiffar serveras med en smakrik italiensk potatisrätt. Lite sallad, eller råkost, samt inlagda oliver är goda tillbehör. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.