lördag 16 oktober 2021

Vegetarisk veckomatsedel v.42 (2021)

 

Igår var jag upptagen med annat och hade därför inte tid över till att skriva på bloggen. Idag har jag dock inget speciellt inbokat, i alla fall inte nu på morgonen, utan hinner med att lägga ut ett inlägg. Dagens inlägg är en ny vegetarisk matsedel för den kommande veckan. Alla de föreslagna maträtterna är jättegoda, men jag rekommenderar er särskilt att prova den afganska pumpagrytan och den varma smörgåstårtan, som båda tillhör mina favoriter. 
 
Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. Ha en fortsatt trevlig helg! 🍂

Måndag: Vitkålsgratäng med chilisås serveras med stekt bönkkorv. Den som är extra hungrig kan lägga till lite kokt potatis eller ett grovt bröd

Tisdag: Afgansk pumpagryta serveras med couscous samt en kall yoghurtsås smaksatt med vitlök

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys 

Torsdag: Broccolisoppa med linser och ost serveras med ett gott bröd

Fredag: Varm smörgåstårta med vegfärs serveras med färska grönsaker 

Helg: Min version av Lauras fullspäckade vegolasagne serveras med råkost



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.