fredag 25 mars 2022

Vegetarisk veckomatsedel v.13 (2022)

 

Under veckan som gått har jag varit ute mycket och njutit av det vackra vårvädret. Igår tog maken och jag en tur till Omberg och gick vandringsleden mellan Strand och Stocklyckehamn. Efter  promenaden satte vi oss och njöt av en kopp te i solskenet. Det var härligt! 

Idag ägnar jag mig åt mindre angenäma sysslor som att städa och tvätta. När jag är färdig med det tänkte jag sätta mig och kolla om det finns några läsvärda böcker att beställa. Jag är nämligen sugen på att köpa lite nytt att läsa inför sommaren. 

Innan jag börjar leta efter intressanta böcker ska jag leverera en ny vegetarisk matsedel för den kommande veckan. Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. Ha en fortsatt bra dag och en riktigt trevlig helg! 🌷

Måndag: Smakrik pastagratäng med morötter serveras med råkost

Tisdag: Black beans and rice serveras i mjuka tortillabröd med lite riven ost, tacosås, majskorn, inlagd jalapeno och en klick crème fraiche

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys 

Torsdag: Lättlagad och billig kålsoppa serveras med ett saftigt och gott grovt bröd

Fredag: Kikärtsburgare med goda tillbehör serveras i hamburgerbröd. Ha gärna råkost samt ev. någon form av ugnsstekt potatis till också.

Helg: En riktigt god linsgryta med champinjoner, dijonsenap och dragon, serveras med ugnstekt potatis, råkost och vinbärsgelé

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.