fredag 18 mars 2022

Vegetarisk veckomatsedel v.12 (2022)

 

Det har varit härligt vårväder här den senaste veckan och enligt prognosen ska det soliga vädret fortsätta även nu i helgen. Vi tänker därför passa på att tillbringa morgondagen med att vårstäda nere vid odlingslotten. Jag har verkligen längtat efter att kunna sätta igång med trädgårdssysslorna, så jag ser fram emot att fixa och göra fint. 

Idag ska jag städa och tvätta. Sedan blir det kanske en promenad. Vi får se hur mycket jag hinner med och orkar. Nu ska jag alldeles strax käka frukost. Innan dess ska jag leverera dagens inlägg, som är en vegetarisk matsedel för den kommande veckan. Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. Ha en fortsatt bra dag och en riktigt trevlig helg! 🌷

Måndag: Linsgryta med champinjoner, dijonsenap och dragon serveras med kokt, eller ugnsstekt potatis samt råkost och en klick vinbärsgelé

Tisdag: Morotsbiffar med bönor och montreolkrydda serveras med en passande kall sås samt couscous med grönsaker (byt ut den arabiska kryddan i receptet mot montreolkrydda) 

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys 

Torsdag: Rotfruktssoppa med röd curry och kokos serveras med ett gott bröd

Fredag: Bakad potatis med falsk tonfiskröra serveras med råkost eller en blandad sallad

Helg: Lasagne med rödbetor och halloumi serveras med råkost


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.