onsdag 19 juni 2019

Förslag på vegetarisk mat till midsommarlunchen


Det har blivit dags att tänka på midsommarmaten. Hos oss kommer det att bli en lugn midsommar. Det blir bara jag och maken som firar tillsammans. Vi funderar på att ta en tur med husbilen till något fint ställe och käka något som är enkelt att ta med. Jag kanske gör en liten smörgåstårta med en god fyllning och morotslax. Maken kan peta i sig några jordgubbar till dessert, och jag kanske tar en glass. Det låter inte så dumt, eller hur 😊. 

För er som tänker servera en mer traditionell midsommarbuffé kommer det några förslag på olika sorters passande vegetariska maträtter här nedan. 

Klassisk auberginesill är ett givet inslag.


Aubergine"sill" med vitlök och dill kan också passa bra. 


Morots"lax" smakar ruskigt likt originalet.


En smakrik potatissallad med två sorters bönor blir ett bra tillbehör. 



En mumsig paj brukar vara ett uppskattat inslag på buffén. Denna variant, med broccoli, prästost och soltorkade tomater, är inte så dum.


Denna variant, med sparris och brieost, skäms inte för sig den heller.


Det var en liten sammanställning av olika maträtter som jag själv skulle kunna tänka mig att bjuda på. Hoppas ni blir sugna på att testa något av recepten. Ha en bra dag! 😊


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.