torsdag 29 augusti 2019

Hummeldummel


I måndags kväll när vi var nere vid lotten och vattnade blev jag bränd av en liten humla på ovansidan av tummen (genom handsken). Min tumme värkte och svullnade lite, men jag trodde att det skulle gå över tills nästa dag. Dessvärre blev det bara värre och värre. Jag fick en ganska kraftig allergisk reaktion som gjorde att hela handen svullnade upp, till och med en bit upp på handleden. Efter ett rådgivningssamtal med sjukvårdsupplysningen fick jag rådet att uppsöka läkare inom 24 timmar. I går var jag därför på vårdcentralen. Efter en grundlig undersökning fick jag rådet att observera förloppet. I dag ser det något bättre ut, men jag ska ändå tillbaka till vårdcentralen på ett planerat återbesöket. De ville ta ytterligare en snabbsänka för att utesluta att det har blivit en infektion (det kan tydligen lätt bli det när en humla bränns). Tänk vad tokigt det kan bli av att ha närkontakt med en liten humla 🐝.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.