lördag 5 december 2020

Vegetarisk veckomatsedel v.50 (2020)

 

Idag är första helgen sedan oktober som både jag och maken är helt lediga. Maken har äntligen blivit färdig med renoveringen av äldsta dotterns lägenhet så nu har vi tid att hitta på andra saker. Vi kanske tar en tur med husbilen till något fint ställe och tar en promenad. Det får dock bli senare under dagen, för just nu är det är det så mycket dimma här så att det knappt går att se ut genom fönstren. 

Innan vi åker någonstans måste jag fixa lite middagsmat. Jag har inget inplanerat, men jag har tagit upp en liten burk ostsås ur frysen så jag kanske lagar en liten pastagratäng för två. Något som jag däremot har planerat är en ny matsedel för den kommande veckan. Den innehåller massor med mumsiga maträtter. Thaisoppan, lasagnen och burgaren är några av våra absoluta favoritmaträtter. Hoppas du får inspiration av förslagen. Ha en riktigt trevlig helg! 😊

Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. 

Måndag: Allt i ett gratäng med bönor, kronärtskocka och dillsås serveras med rivna morötter

Tisdag: Saffranscouscous med harissa och stekta grönsaker serveras med marockansk rödbetssallad, hummus och yoghurtsås med mynta

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys

Torsdag: Thaisoppa med linser, morötter och röd curry serveras med ett extra gott formbröd

Fredag: Vegetariska linsburgare med kikärtor serveras med dressing, sallad, tomat, lök och fefferoni i hamburgerbröd 

Helg: Enkel lasagne med spenat och keso serveras med råkost



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.