söndag 11 juni 2017

Veckomatsedel v.24


Idag hade jag egentligen inget speciellt på schemat, förutom att skriva den här matsedeln med förslag på mumsig mat för den kommande veckan förstås, men när jag tränade i morse så kom jag på några andra saker som jag tänker fylla min dag med. Jag har varit sugen på att baka ett tag men det har varken funnits tid eller ork över för det tidigare under veckan. Idag känner jag dock att det passar bra med lite bakning. Efter brödbaket planerar jag att gå ut i trädgården en stund och binda upp klematis och plantera ut våra förodlade bönplantor. Det är bäst att jag avslutar det här inlägget så att jag hinner med allt annat som jag vill göra. Hoppas att veckans matsedel ger er inspiration och nya idéer. Ha en riktigt bra dag! 😊

Måndag: Veckan börjar med vegetarisk husmanskost i form av stekta bönbullar med kokt potatis, brunsås, vitkålssallad, rivna morötter, smörgåsgurka och röda vinbärsgelé. Mycket gott!


Tisdag: Couscouspytt med kikärtor och wokgrönsaker är en enkel och snabblagad maträtt som passar perfekt nu på sommaren. Den kryddiga pytten serveras med rosa sås och en färgrik vitkålssallad 


Onsdag: Någon av familjens favoriträtter eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys.

Torsdag: Potatis och löksoppa med persilladekrydda är en len och god soppa som smakar extra gott tillsammans med ett lite grövre bröd som t.e.x. en skånsk råglimpa



Fredag: Enchiladas med tacokryddad keso, jalapeno och paprika är alldeles utmärkt fredagsmysmat. De heta rullarna serveras med majs, isbergssallad, gurka, tomater, tacosås och mexikanskt böndipp


Helg: Kikärtsgratäng med champinjoner, paprika och tre sorters peppar är en ny favoriträtt. Servera den supergoda gratängen med ugnsstekt potatis och lite färska grönsaker. Ha gärna en klick röda vinbärsgelé till också. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.