fredag 1 december 2017

Julpyntat och klart!


Då var det återigen julpyntat i huset. Hela det här året har gått jättefort så det känns inte som att det är särskilt längesedan som jag plockade bort alla julsakerna efter förra årets julfirande. Vi har inte så mycket julpynt längre så det går ganska fort att både plocka fram pyntet och ta bort det. Det som tar längst tid att pynta är granen. Jag är nämligen väldigt noga med hur den ska se ut. 

Våra stackars barn har lätt traumatiska minnen av att klä granen tillsammans med mig. Jag försökte behärska min iver att få en snygg och harmonisk gran och istället låta barnen vara med och bestämma, men när de var klara hände det allt att jag, lite diskret, bytte plats på en och annan julkula. Nu för tiden, när barnen är vuxna, har jag granpyntandet helt för mig själv och kan göra precis som jag vill 😜. De senaste åren har jag gradvis bytt ut alla röda julsaker så numera är granen en glittrig skapelse i vitt, guld, silver och brons. 


Några av de vackraste julgranskulorna vi har köpte jag förra året på Rusta. I år har jag inte köpt något nytt till granen eftersom den redan är på gränsen till överbelamrad. Maken tycker att jag blir som en skata när jag kommer i närheten av julgranspynt, eftersom jag dras till allt som glittrar och glimmar. Detta habegär efter guld och glitter drabbas jag, som tur är, bara av en kort stund varje år, och endast när det kommer till att välja julgranspynt. I övrigt är jag en mycket sansad och återhållsam person som inte är mycket för överdrifter och svulstighet. Nu ska jag ta en kopp te och sätta mig och sola i glansen från vår fina gran. Ha en riktigt bra dag! 😊 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.