torsdag 27 februari 2020

Nudlar med wokgrönsaker och grön currypasta

För ett tag sedan var jag inne i en period när jag verkligen inte hade någon ork över till någon avancerad matlagning. Då kom detta recept på snabblagade nudlar med wokgrönsaker väl till pass. Om jag räknar bort det faktum att jag använde hemmagjord currypasta, så var denna maträtt väldigt enkel att laga. Att den dessutom smakade förträffligt gör bara det hela ännu bättre. Ett perfekt recept att ta till när tiden är knapp men man ändå vill ha något gott att äta. 

Nudlar med wokgrönsaker och grön currypasta
blir en rejält stor eller två mindre portioner
200 - 250 g wokgrönsaker (ta den större mängden till 2 portioner)
5 - 6 dl vatten (ta den större mängden till 2 portioner)
1 svampbuljongtärning
1 - 2 msk hemmagjord grön currypasta (se här) (kan ersättas med köpt currypasta, men prova dig fram till rätt mängd för den är lite starkare)
100 g äggnudlar
ev. lite salt 

Gör så här: 
Blanda vattnet, grönsakerna, buljongtärningen och currypastan i en kastrull. Låt det koka upp och sedan småkoka, under lock, i ca 5 - 10 minuter, beroende på hur mjuka du vill att grönsakerna ska bli (jag gillar när de är riktigt mjuka så jag kokar dem i 10 minuter). Tillsätt nudlarna och låt alltihop koka i ytterligare ca 3 - 4 minuter. Smaka av. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.