lördag 22 februari 2020

Vegetarisk veckomatsedel v.9 (2020)

Hej och hå vad fort tiden går. Det har redan blivit lördag igen och dags för en ny vegetarisk veckomatsedel för den kommande veckan. Denna veckas matsedel är fulladdad med smarriga maträtter. Några av familjens favoriter är måndagens broccoligratäng, tisdagens kikärtor i falsk jordnötssås och fredagens pizza med bbq-champinjoner. Mums!

Idag är det dock något helt annat som står på menyn här hemma. Jag ska ta mig an utmaningen att försöka att laga en god soppa helt utan lök (jag ska testa ett nyinköpt lökfritt buljongpulver). Det blir spännande att se hur det försöket slutar. Jag återkommer med resultatet. Nu ska jag gå och käka frukost. Ha en riktigt bra helg!

Måndag: Broccoligratäng, serveras med stekta bönbullar, råkost och eventuellt kokt potatis eller bröd (för den som är lite extra hungrig).


Tisdag: Kikärtor i falsk jordnötssås, serveras med jasminris, sweet chilisås och en god (råkost)sallad. 


Onsdag: Någon av familjens favoriträtter eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys.

Torsdag: Krämig grönkålssoppa med potatis, toppas med kokta ägghalvor och serveras med Karins rågbröd



Fredag: Pizza med bbq-champinjoner, serveras med pizzasallad eller coleslaw




Helg: Kikärtskotletter med krämig färskostsås, serveras med klyftpotatis och råkost. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.