lördag 19 juni 2021

Vegetarisk veckomatsedel v.25 (2021)

 

Igår var det premiärbad i sjön för mig. Jag var i och kände på vattnet redan dagen innan, men hade inga badkläder på mig utan kunde bara gå ut så långt som mina shorts tillät. Igår hade jag dock iklätt mig bikinin och kunde ta ett svalkande dopp. Härligt! Det gäller verkligen att ta vara på de soliga och varma dagarna, för som alla känner till är den svenska sommaren kort. 

Idag ska jag bara vara. Jag har haft några riktigt tuffa veckor med mycket värk och stress. För att vända på den negativa trenden känner jag att jag måste dra ner på tempot. Jag kanske till och med tar några dagar ledigt från bloggandet, eller gör ett kort sommaruppehåll. Vi får se vad som händer framöver. 

Innan jag tar någon form av "semester" ska jag leverera dagens inlägg som är en ny vegetarisk matsedel för den kommande veckan. Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. Ha en fortsatt trevlig helg! 🌺

Måndag: Linsgryta med squash, curry och kanel serveras med couscous och färska grönsaker

Tisdag: Pastasallad med kikärtor och sweet chilisås 

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys 

Torsdag: Omelett med spenat och ost serveras med en blandad sallad och ett gott bröd

Fredag: Klassisk aubergine"sill" serveras med kokt färskpotatis, gräddfil och gräslök. En krämig vaniljpaj med jordgubbar passar perfekt som efterrätt. 

Helg: Grillade grönsaker med rökig bbq-sås serveras med en enkel potatissallad 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.