fredag 7 januari 2022

Veckomatsedel v.2 (2022)




Det har blivit dags för årets första veckomatsedel. Jag gillar att knåpa ihop listor och scheman av alla de slag, så jag uppskattar verkligen att göra matsedlar. Jag tycker att det underlättar väldigt mycket att ha lite struktur i vardagen. Det är inte alltid som jag slaviskt följer min planering, men det är ändå skönt att ha ett hum om vad vi ska äta under veckan så att vi kan se till att ha rätt råvaror hemma. Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten. Ha en fortsatt bra dag och en riktigt trevlig helg! 🌷

Måndag: Krämiga linser med kapris och dill serveras med kokt potatis samt råkost

Tisdag: Pasta med en god sås med morötter, champinjoner och ajvar toppas med lite riven lagrad ost

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys 

Torsdag: Het soppa med sommargrönsaker och kikärtor serveras med luftiga favoritfrallor

Fredag: Fyllda bönburgare serveras i hamburgerbröd tillsammans med ketchup, smörgåsgurka och en coleslaw smaksatt med tacosås. Någon form av ugnsstekt potatis kan vara gott att servera som tillbehör. 

Helg: Gratinerad potatisgnocchi med svamp, tryffel och timjan serveras med råkost

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.