lördag 18 april 2020

Vegetarisk veckomatsedel v.17 (2020)

Idag tänkte jag spendera lite tid nere vid odlingslotten. Den fiberduk som vi beställde för ett tag sedan har kommit, så nu är det bara att sätta igång med sådden. Det ser jag verkligen fram emot. Jag har dock några andra saker att göra här hemma innan det bär av ner till lotten. Det första jag ska göra, så snart som jag skrivt klart detta inlägg, är att börja förbereda lunchmaten till renoveringsgänget. Efter det måste jag göra en sats pizzasallad. Det sistnämnda får dock vänta tills det är tillåtet att väsnas lite mer, eftersom jag slår på kålen med en träslev (för att få den mjukare). Jag känner mig lite stressad, så det är bäst att jag sätter igång med att beta av mina uppgifter. Innan jag drar igång med dem ska jag leverera en ny vegetarisk veckomatsedel med förslag på smarriga maträtter inför den kommande veckan. Hoppas ni hittar något recept ni vill testa. Ha en riktigt trevlig helg! 😊

Måndag: Allt i ett gratäng med bönor och sparris serveras med rivna morötter. 


Tisdag: Shakshuka med haricots verts och paprika serveras med couscous och fetaost.


Onsdag: Någon av familjens favoriträtter eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys.

Torsdag: Morotssoppa med tomat och örter serveras med brytbröd med spenat och kronärtskocksdipp.




Fredag: Matiga macka med romröra, potatis och ägg (byt ut romen i receptet mot tångcaviar) serveras med en blandad (råkost)sallad.


Helg: Kikärtsbiffar med garam masala och soltorkade tomater serveras med blandade grönsaker, oliver, ugnsstekt potatis och en kall sås med mynta



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.