lördag 11 april 2020

Vegetarisk veckomatsedel v.16 (2020)


Jag vill börja med att önska alla en riktigt Glad Påsk! 🐣. Årets påskhelg ser lite annorlunda ut än vad den brukar göra. Vi kommer varken att besöka någon eller ta emot besök, utan vi fortsätter att hålla oss för oss själva. Idag, på självaste påskaftonen, ska vi ner till lotten och fylla på med ny jord i våra odlingslådor. Jag tänkte också passa på att så rödbetor, dill och bondbönor. Det är kanske lite tidigt att så, men det funkar säkert om vi bara täcker sådderna med fiberduk. Jag skulle gärna vilja så grönkål, palmkål och pak choi också, men jag får vänta med det tills vi har mer fiberduk. Maken har beställt men den har inte kommit ännu. Nu ska jag gå och fixa min goda frukostgröt innan jag drar på mig trädgårdsstassen. Ha en fortsatt trevlig helg och var rädda om både er och andra!

Måndag (annandag påsk): Annandagsgratäng (gratäng med spenat och kokta ägg) serveras med rivna morötter och ett frasigt vitt bröd.


Tisdag: Snabblagad kikärtsgryta med morötter och ajvar serveras med ris och färska grönsaker.


Onsdag: Någon av familjens favoriträtter eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys.

Torsdag: Het rödbetssoppa med kikärtor och kokosmjölk serveras med nybakat naanbröd



Fredag: Gratinerade dubbla ostmackor serveras med ketchup, senap, smörgåsgurka, ett stekt ägg samt en rejäl hög med råkost.


Helg: Mozzarellafyllda bönbiffar med balsamicosås serveras med råstekt potatis och färska grönsaker.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.