lördag 17 april 2021

Vegetarisk veckomatsedel v.16 (2021)

 

Idag har jag haft fullt upp så jag har inte hunnit sätta mig ner vid datorn för att blogga förrän nu. Jag har bara en kort stund på mig att lägga ut dagens inlägg för alldeles strax ska vi ta en välbehövlig promenad och njuta av solen. Det ska bli skönt! 😎 Ha en fortsatt trevlig helg! 🌷

Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten.

Måndag: Hemmagjorda äggnudlar serveras med råkost och en krämig och god ostsås

Tisdag: Snabblagad bönchili serveras med kokt ris och valfria grönsaker

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys 

Torsdag: Linssoppa med berberekrydda serveras med ett gott bondbröd

Fredag: Broccolipaj med med prästost och soltorkade tomater serveras med en blandad sallad

Helg: Bönbullar  serveras med hasselbackspotatis och champinjonsås samt kokta grönsaker, råkost och en klick vinbärsgelé

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.