lördag 24 april 2021

Vegetarisk veckomatsedel v.17 (2021)

 

Idag ska jag provlaga ett nytt recept. Förhoppningsvis blir det lika gott som jag tror att det ska bli. Matlagning är inte det enda som jag ska ägna dagen åt, utan jag tänkte även åka ner till lotten någon gång under eftermiddagen och så fjädervallmo. Det varit ganska kyligt här de senaste dagarna så jag har väntat lite med att så. Den grönkål och de asiatiska bladgrönsaker som jag sådde för några veckor sedan har dock inte tagit någon skada av kylan för det har grott och ser välmående ut under en skyddande fiberduk. Nu hoppas jag att vädret ska vända till det bättre så att det går att fortsätta med den övriga sådden. 

Jag ska alldeles strax gå ut i köket och börja förbereda middagsmaten. Innan dess ska jag leverera dagens inlägg, som är en ny vegetarisk matsedel för den kommande veckan. Ha en riktigt trevlig helg! 🌷

Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten.

Måndag: Franska rårakor serveras med en färgrik vitkålssallad samt en klick lingonsylt

Tisdag: Auberginegryta med halloumi och champinjoner serveras med basmatiris 

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys 

Torsdag: Broccolisoppa med linser, kokosmjölk och grön curry serveras med ett gott bröd

Fredag: Bönkorv med bröd serveras med valfria tillbehör samt råkost och ev. någon form av ugnsstekt potatis. 

Helg: Grillade grönsaker med rökig bbq-sås serveras med en enkel potatissallad



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.