lördag 3 april 2021

Vegetarisk veckomatsedel v.14 (2021)

 

Jag vill börja med att önska alla en riktigt Glad påsk! 🐣. Vi har hitintills haft en lugn påskhelg. Igår tog vi en tur med husbilen. Vi åkte först till Brokind och sedan till Sturefors, som ligger en bit utanför Linköping. Under resan stannade vi till vid två vackert belägna naturreservat. När vi kom hem tog vi en härligt uppfriskande promenad tillsammans med våra barn och deras vänner.

Idag ska maken fortsätta med ett litet byggprojekt som han påbörjade för några dagar sedan. Jag ska först fixa några saker här hemma, och sedan tänkte jag åka mig ner till lotten för att så bladkål. Vi får se hur mycket jag hinner med och orkar. 

Allra först ska jag leverera en ny vegetarisk matsedel för den kommande veckan. Ha en fortsatt trevlig helg! 🌷

Du kommer till recepten genom att klicka på den kursiva texten.

Måndag: Annandagsgratäng med spenat och ägg serveras med rivna morötter samt ett gott bröd

Tisdag: Kryddiga morotsbollar  serveras med couscous och broccolifräs samt fetaostsås med mynta och harissa

Onsdag: Valfri favoriträtt eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys 


Fredag: Piroger med keso och halloumi serveras med en fräsch, blandad sallad

Helg: Ugnstekta marinerade morötter (carrot dogs) serveras med färska grönsaker, klyftpotatis och bearnaisesås. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.