lördag 13 april 2019

Vegetarisk veckomatsedel v.16 (2019)


Den här helgen kommer jag att försöka att ta det lugnt eftersom jag fortfarande är ganska förkyld. Det är lika bra att vila ordentligt nu så att jag är pigg till påsk. De senaste dagarna har jag legat lite lågt med matlagningen men idag känner jag mig lite bättre. Jag har faktiskt redan dragit igång med att förbereda dagens middagsmat (det gäller ju att passa på medan man orkar stå på benen 😉). Innan energiförrådet är helt slut tänkte jag även hinna med med att leverera en ny veckomatsedel inför den kommande veckan. Hoppas att ni blir inspirerade till att prova något, eller några, av recepten. Ha en riktigt bra dag!😊

Måndag: Pasta med yoghurt och lök toppas med lite rostad lök och riven ost. Rivna morötter passar bra att servera till den krämiga pastan. 


Tisdag: Kryddig afrikansk zucchinigryta med tahini serveras med basmatiris och en klick av min godaste äppelchutney.


Onsdag: Någon av familjens favoriträtter eller restfest = laga något gott och spännande av eventuella rester ur kyl och frys.

Torsdag: Mixad rotfruktssoppa med chipotle serveras med dubbla ostmackor gräddade i smörgåsjärnet. 


Fredag: Spenatlåda med fetaost, serveras med ett gott frasigt bröd och en fräsch tomatsallad



Helg: En krämig aubergine"sill" med dill och vitlök passar fint att servera på påskbuffén. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.